Lunch

 

Vandaag is het quiche time, want dat is zo gemakkelijk om te maken en je kan het zowel warm als koud eten. Deze quiche heb ik gemaakt met een volkoren quichebodem, die ik eerder deze week al heb gedeeld. Daarnaast heb ik hem gevuld met verschillende groenten, waar ik enorm van kan genieten.

Eind december was ik een aantal dagen in Kopenhagen. Daar moet je natuurlijk het bekende smørrebrød eten. Wat is daar nu zo speciaal aan?

De Vlaming eet te weinig peulvruchten, zegt de campagne van het Vlaams Instituut Gezond Leven. Een aantal voordelen van peulvruchten die je ook op hun website kunt terug vinden:

Eind december was ik een aantal dagen in Kopenhagen. Daar moet je natuurlijk het bekende smørrebrød eten. Wat is daar nu zo speciaal aan?

Vandaag had ik eens zin in een ander middagmaal en daarom heb ik ervoor gekozen om taco's te maken. Dit vind ik altijd lekker om te eten, maar er is wel een nadeel aan. Ik kan ze nooit deftig opeten, misschien ben ik de enige die dit meemaak.

Eiersalade

21-10-2019

Inspiratie voor snel, gemakkelijk en gezond broodbeleg. Dat is een heuse zoektocht geworden voor velen. Niet iedereen is namelijk even creatief in de keuken en we krijgen ook constant te horen dat het klassieke broodbeleg te veel vetten bevat. Wat mag een mens dan nog eten?

Gisterenavond had ik, Chiara, niet veel tijd en besloot daarom om te kiezen voor een quiche als avondmaal. Dit is een ideaal gerecht wanneer je niet veel tijd hebt, maar toch gezond wil eten.

De laatste lunch die we nog met jullie willen delen is deze groentefrittata met cottage cheese. Je kan deze heerlijke groente-omeletjes op voorhand maken en dan pak je ze de dag zelf mee. Ik heb ervoor gekozen om het te combineren met wat gekookte quinoa (had ik nog over), wat spinazie, basilicum en kerstomaten.

Griekse salade

11-09-2019

Lunch time! Deze middag heb ik gekozen voor deze gezonde, budgetvriendelijke lunch. Deze was voor een deel gebaseerd op de Griekse keuken: tomaten, olijven, courgette (mmm, njammienjam). Daarnaast had ik ook gebruik gemaakt van parelcouscous, feta, en peterselie.

Het volgende lunchreceptje waarmee ik je wil inspireren is een wrap met fris-fruitige kipsalade. Ben je een zoetekauw of zoek je manieren om meer fruit te eten? Dan zal dit gerechtje je wel kunnen bekoren.